söndag 2 juni 2013

Fiske i nytt vatten!

Idag kom jag hem efter 2 dagars fiske i nytt vatten för mig! Jag var iväg och fiskade i sjön Lien, Jag har hört mycket gott om denna sjö men även mycket dåliga resultat nu på senaste tiden! Jag kom dit runt klockan 3 på lördagen och började fiska direkt! Det såg riktigt fint ut och det var mycket fiske i vattenytan. Jag hade några små hugg men inte mycket mer så vi tog och hyrde båt! Vi drog ut på sjön och började med att trolla lite efter gös men utan resultat. Vädret blev sämre så vi åkte in och tog det lite lugnt resten av kvällen! Men runt 10 tiden på kvällen blev vädret bättre så jag drog ner och nötte vidare, Dock ifrån land men det gav heller inget resultat! Jag pratade med några lokala fiskare och dem sa att sjön har blivit mycket sämre under dem senaste åren då det är många som fiskar gösen med nät! Sen vart klockan mycket så då va det bara lägga sig och ta nya tag dagen därpå! Jag drog ner dagen efter ca klockan 12 och började nöta en stund men inte ett liv i hela sjön.. så denna helgens resultat blev 0 Fiskar och 50% regn... Men men det är sådant man får räkna med, Jag fick i alla fall en fin bild!!

Härlig bild ifrån solnedgången!!

SkitFiske på er /Pontus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar