söndag 26 maj 2013

Segt Gäddfiske!

Halloj!

Nu har jag precis kommit hem efter ett kortare Gädd pass! Jag drog iväg klockan 11.00 och började nöta på! jag hade ett Abborre mete i och spinnfiskade efter Gädda! Metet va helt dött! en Mört fick jag men inget annat!

En liten Mört! Men det är inte det jag vill ha!!

Men jag fortsatte nöta vidare efter Gädda och så smällde det till i spöt! En fin Gädda hoppar upp och visar sig runt 3 Kg men den lossnar.. Jag svor några minuter sen fortsatte jag efter ca 20 min va den på igen denna gången hade jag den i håven men då fastnar min VibLure i håven och Gäddan sliter sig.... Nu var jag smått jätte förbannad men fortsatte i 2 timmar utan resultat så då drog jag hemåt!

Shimano ForceMaster gör sitt jobb! Riktigt roligt spö att drilla fisk på!!

Jag kommer även åka ner till Småland och fiska Gädda i Kalmarsund mer grabbarna ifrån Rubber i början av Juni! Det ska bli riktigt skoj!! Mer om det kommer i Juni!!

SkitFiske på er /Pontus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar