söndag 19 maj 2013

Gäddmete med mycket regn!

Tjenare!

Nu har jag precis kommit hem efter ett 4 timmar långt gäddmetepass med min halvbror Pontus A och hans kompis! Det blev hyfsat bra fiske men inget stort dock.. Vi började med att meta lite beten direkt när vi kom. Mörtarna och Löjorna nappade på bra även några mindre Abborrar men dom fick givetvis gå tillbaka!
När jag sitter och vakar över mitt flöte skriker Pontus A (halvbrodern) till och han gör ett fint mothugg men tappar vid kanten men jag är redo med håven och lyckas håva in den fint! det kom upp en fin snipa på 0,7 Kg och även hans första Gädda för i år!

Pontus A med hans fina snipa på 0,7 Kg

Sen blev vädret halvtaskigt men vi fortsatte nöta vidare! Pontus A hade en 2 Kg gädda på som hoppade upp och tog Mörten riktigt aggressivt men klippte hans lina.. Jag fortsatte vaka över mitt guppande flöte och lägger märkte till att det rör sig i små cirklar så jag tar spöt precis när jag tänkte börja veva dyker flötet rejält och jag smäller tillbaka med ett fint mothugg SMACK! där satt en fin snipa på 0,9 Kg riktigt utlekt var den !

Rejält utlekt liten snipa på 0,9 Kg och Ca 65 Cm!

Riktigt roligt fiske var det idag jag hade även en till Gädda på mitt spö men missade dock den i mothugget! Det var planerat att vi skulle tälta och nattfiske idag med men modernatur var inte på vår sida idag då vi fick avbryta passet Pga väldigt mycket regn men det är bara nöta vidare imorgon! Då blir det förmodligen både spinnfiske och Gäddmete! Jag vill även rekommendera Halvbroderns nya blogg där ni förhoppningsvis får se riktigt stora madammer framöver! Hans blogg hittar ni här: www.thepredatorstrikers.blogspot.se


SkitFiske på er /Pontus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar