torsdag 9 maj 2013

6 timmars lyckat fiske!

Halloj!

Nu har jag precis kommit hem efter ett 6 timmar långt och blött fiskepass! Idag var det mete som gällde både efter Abborre och Gädda. Det var riktigt segt fiske i början av passet jag han fiska i över 2,5 timmar innan jag fick något tecken på liv. Sen började det regna med några enstaka åsksmällar. Direkt när åskan slutade så levererades den första fisken en fin liten Abborre! 

Som sagt det var en LITEN Abborre!

Endast några minuter senare levereras ungefär 5 stycken Abborrar i samma storlek det är kanske inte dem största men det är roligt att få fisk och det är extra roligt när jag metade Abborre med UL spöt! Sen så sjunker flötet igen och det kommer upp lite gäddgodis en Mört så då var det bara att tackla det andra spöt och börja meta efter dom lite större fiskarna.

Härligt tänkte jag nu kommer det lite action med lite större fiskar!



Så nu hade jag alltså 2 tacklade meten i vattnet och jag spinnfiskade även lite men det gav dock ej något resultat!
Det kom upp 2 Mörtar till och ca 10 Abborrar sammanlagt.
Det fortsatte att komma små korta regnskurar men jag fortsatte att nöta vidare för man får ju aldrig någon fisk om man ger upp, eller hur?

När jag minst anar det så smäller det till i gäddspöt! Äntligen tänkte jag en rolig liten fajt och en fin snipa på 0,6 Kg landas! Det är lite synd att det bara blir små fiskar för mig just nu men det lär bli större det kan jag lova er! Jag vet att det finns större firrar i sjön jag fiskar i förra sommaren tog jag en Abborre på strax under kilot och polaren drog en gädda på över 7 kg! Så det lär komma upp större det lovar jag er.

En fin lite snipa som förhoppningsvis växer till sig så jag får ta den igen:)

Det var alltså riktigt roligt fiske för mig idag dock kunde dom varit lite större men man kan inte få allt här i världen.. Det var planerat ett pass imorgon med men det blir tyvärr inte av då jag ska ha praktik hela dagen imorgon (Jag som trodde jag skulle få vara ledig ) Men jag får hoppas att det blir möjlighet till flera pass i helgen!

SkitFiske på er /Pontus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar