söndag 5 maj 2013

Årets första Gädda och Filmklipp!


Tjenare!

Det har varit riktigt segt fiske hela helgen! Jag var iväg i lördags i två olika sjöar och nötte på i cirka 6 timmar utan ett enda hugg.. Det var dock väldigt mycket lekgäddor uppe vid ytan men mina beten var inte intressanta för dom.
Jag gjorde även en liten test film med material ifrån lördagen ni får gärna kommentera vad ni tycker om den och prenumerera gärna på min Youtube kanal

Jag blev själv hyfsat nöjd med filmen dock blev det lite för lite fiske i den men men det kommer förhoppningsvis komma mer av detta. Glöm ej att kolla i HD.

Det blev även ett fiskepass idag med jag drog ner till en sjö som ungefär ligger ca 1km ifrån mitt hus och började nöta 1 timme gick och inte ett nafs 2 timmar gick och det var detsamma då! HELT DÖTT...
Efter cirka 4 timmar small det till i spöt ganska aggressivt hugg och det blev en lugnt landad snipa på cirka ett  halvkilo!

En fin utlekt snipa!

Den här lilla damen fick självklart gå i igen efter att den fått återhämta sig!
den small på på en Fkp-Gear VibLure i färgen MF Shad! Riktigt härligt bete det måste jag rekommendera riktigt starkt! Fin gång med alternativ till tre vibrations lägen man måste bara älska det betet!

Fkp-Gear VibLure MF Shad levererar!

Det kanske inte blev den största gäddan för mig men det va ju årets första!
Det är så härligt när det smäller till ordentligt men det faktiskt kommer upp en liten snipa det är då man förstår hur mycket kraft gäddorna faktiskt har!

SkitFiske på er /Pontus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar