måndag 1 juli 2013

Fiske i Rismåla göl!

Halloj!

I Lördags satte jag mig på tåget emot Småland närmare sagt Nybro för lite fiske i mina gamla hemtrakter! På söndag morgonen ringde klockan 07:00 och jag började fixa ihop alla grejer sen bar det iväg för att lösa fiskekort!

Trött men taggad till 1000

Vi anlände till Rismåla ca klockan 09:00 och började nöta vid en liten platåbrygga! Det var relativt mycket betesfisk runt om men väderförhållandet var inte det bästa för Abborre och Regnbåge! Det var väldigt mulet och duggregn! Jag fiskade på denna plats i ca 3 timmar och resultatet blev ett hugg men inget mer! Fisk finns det iallafall då det var mycket fisk i ytan och visade sig!
Runt 13:00 drog vi hemåt för att kolla till katten lite och min kära mor va helt död i kroppen redan så hon fick lägga sig och vila lite!
Klockan 16:00 drog jag hem till Skinnet Axelsson för att få lite beten som har levererat i Rismåla förr! Sen bar det iväg emot gölen igen och vi började nöta vid "Gäddbryggan" efter ca fem minuter smäcker det på en finare Regnbåge på min ena lilla spinnfluga men den lossnar dock då min slirbroms inte tyckte om livet...
Efter detta hugg blev det väldigt väldigt mycket aktivitet i ytan men inget som ville hugga på mina beten! Jag fortsatte fiske vid "Gäddbryggan" i ca 4 timmar sen var det dags för lite mat. Vi gick bort och grillade vid ett vindskydd och började fiska lite där!

Lite grillat är aldrig fel! MUMS

Efter lite mat i magen bestämde jag mig för att fiska mig runt hela gölen men även det blev helt utan resultat! Det var fortfarande riktigt mycket aktivitet i vattenytan men inget som ville hugga.. Så sammanfattningen av denna dag är värdelöst fiske! Men jag fick iallafall en hyfsat fin bild!
 

En fin kvällsbild vid Rismåla göl!

Det var allt för denna gången men nu lär det garanterat bli mer på bloggen då jag har blivit färdig på mitt sommarjobb och kan fiska nästintill hela dagarna :) OBS ni har väll inte missat att jag utlovar en tävling på min facebooksida när jag når 100 likes! Hjälp gärna mig på traven och dela min sida :)

SkitFiske på er/ Pontus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar