måndag 8 juli 2013

Fiske med TheSpecimenHunter!

Hej!

I förgår den 6 Juni åkte jag iväg med Stefan "TheSpecimenHunter" Jarl och hans styvdotter för att fiska lite Gös och Gädda! Vi bestämde oss för att köra på eftermiddagen så kl 13:30 va vi i bilen på väg emot sjön vi skulle fiska i, När vi kom fram gick vi ner och tömde Mört sumpen sen var det bara att börja tacka i ordning alla spöna vi hade med oss! Stefan körde mete medan jag och Emelie körde på spinnfiske! Efter ca 30 sekunder får Stefan en liten Gädda på 3hg på sitt mete!

Stefan med den STÖRSTA gäddan ;)

Vi fortsatte nöta och jag körde med Fkp-Gear VibLure för att försöka lura till mig en Abborre men det ville sig inte! Vi åkte in till en vass kant för att mäska lite för betesfisk, I väntan på att mäsket skulle börja visa resultat åkte vi utåt och fortsatte nöta efter Gös och Gädda men dock utan resultat! Efter ca 30 minuter bestämde vi oss för att meta lite betesfisk, Det va galet bra mört fiske och även en och annan lite Abborre! Precis innan vi skulle bege oss utåt igen så tog jag ett kasst och Smack så satt det en fin 3 kilos Gädda på, Det va en rolig kamp med 7 fots spö och Stefan hjälpte till fint med landningen av fisken!

En tjock och fin Pike :)

Fin teckning över ryggen :)

Efter denna gäddan begav vi oss utåt för att fortsätta nöta efter lite Gös men dock utan resultat, Tillslut bestämde vi oss att det var dags för att börja dra oss hemåt och så blev! Ni har väll inte missat Stefans blogg? Här har ni en klickbar länk! http://thespecimenhunter.blogspot.se/ Tack så mycket Stefan för detta fiskepass! Jag hoppas att det kommer flera gånger!
Jag kommer även åka ner till Småland vecka 30 för några dagars fiske med Skinnet och grabbarna :)

Spegelblankt och fint på sjön!


SkitFiske på er /Pontus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar