torsdag 4 juli 2013

Kort pass!

Hej!

Igår var jag ute på ett kort pass efter lite Gädda och lite betesfisk till gäddmetet!
När jag kom fram till min närliggande sjö så var det redan två personer där! Jag blev riktigt förvånad då jag aldrig sett andra som har fiskat i denna sjö! Det visade sig att det var dom som äger gården vi bor på, Dom var riktigt trevliga och vi satt och pratade en stund! Dom hade inte haft ett enda hugg på hela dagen men jag böra nöta iallafall, Efter ca 1 timme smäcker det på en väldigt väldigt liten snipa på min Savagear jigg!

Som ni ser så var det ingen storlek precis ;)

Jag hade även ett Mört mete i men det va ganska dött hela dagen då det blev 4 mörtar under ca 5 timmar.. Fick även en liten Abborre på metet :)

Fin liten borre :)

Jag fortsatte fiska i lugnt tempo, Fick en snipa till på en liten spinnare men den lossnade precis när jag skulle ta upp den vid bryggan! Annars var fisket allmänt segt men men ny tag någon annan dag! :)

Fin utsikt över sjön jag fiskar i :)

SkitFiske på er/ Pontus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar